4 dingen (naast sporten) die je kunt doen om vet te verbranden

januari 24, 2018

Door regelmatig te sporten en gezond eten kun je vet verbranden. Maar er zijn nog meer manieren waarop je dit kunt doen. Wij hebben er een paar voor jullie op een rijtje gezet!

Koud douchen

Vooral in de winter wordt het lichaam snel lui, omdat we er alles aan doen om haar warm te houden. Daardoor hoeft je lichaam zelf niet zoveel meer te doen om je lichaam te verwarmen. Wil je hier iets aan doen? Neem dan regelmatig een koude douche. Hierdoor gaat de interne verwarming van je lichaam weer harder werken, waardoor je niet alleen weer warm wordt maar ook vet verbrandt! Heb je last van je hart of bloeddruk, douche dan niet al te koud. Je kunt het dan beter bij een lauwe douche houden.

Even chillen

Huh, chillen en dan ook nog vet verbranden? Ja! Door rust te nemen, krijgt je centraal zenuwstelsel rust en wordt je lichaam even uit de stressmodus gehaald. Mensen zijn vaak veel te druk op een dag en dat brengt het lichaam in de war. Door regelmatig rust te nemen, ontspant je lichaam en zal je doorbloeding weer beter gaan werken. Daardoor krijgt je lichaam meer zuurstof en kan je lichaam ook weer beter aan de slag met het verbranden van vet. Gewoon doen, dus!

Slaap kindje slaap

Naast voldoende rust is ook voldoende slaap heel belangrijk. Door het trainen breek je je spieren af en deze hebben tijd nodig om weer te herstellen. Vooral in de nacht, ongeveer tussen 22:00 en 03:00 uur gebeurt dit. De reden hiervoor is dat je groeihormoon er dan voor zorgt dat je spieren kunnen herstellen en sterken kunnen worden. Het is niet voor niets dat men zegt dat vet verbranden ook in je slaap gebeurt. Dat komt doordat je lichaam op dat moment ook nog heel actief is. Zorg er dus voor dat je een regelmatig slaapritme voor jezelf creëert en dat je ook zeker iedere nacht genoeg uren slaapt.

Drink genoeg en eet regelmatig

Dat water drinken heel belangrijk is bij een gezonde levensstijl en dus ook bij het afvallen, weten we ondertussen wel. Maar doen we het ook? Je zou toch echt 2 liter water per dag moeten drinken, maar lang niet iedereen doet dit. Daarnaast is het van belang om op regelmatige tijdstippen te eten. Door meerdere keren per dag, ongeveer om de twee uur iets gezonds te eten, blijft je lichaam bezig met het verteren van voedsel. Eet je weinig, dan is je lichaam geneigd om dit allemaal op te slaan. Het lichaam krijgt daardoor namelijk al snel het idee dat het reserves moet aanmaken, voor het geval er daarna steeds minder voedsel binnenkomt. Klinkt logisch, toch?

Wat doe jij nog extra om vet te verbranden? We zijn benieuwd naar jouw tips!

Related Post