Healthy Meal – Gezonde chocolademousse

februari 28, 2018

Voor de echte zoetekauw is dit recept voor een gezonde chocolademousse waarschijnlijk als een geschenk uit de hemel. Je hoeft je chocoladeverslaving namelijk niet voorgoed opzij te zetten als je op je gewicht wilt letten en gezonder wilt gaan eten.

Hoewel je met deze chocolademousse een stuk verantwoorder bezig bent, zal je de smaak amper van echte chocola kunnen onderscheiden. En het leuke is dat je dit recept zowel als ontbijt als dessert kunt eten. Of op een cheat day stiekem twee keer per dag…

Ingrediënten (voor 1 persoon als ontbijt of 2 personen als dessert):
  • 100 – 125ml plantaardige melk (ongezoet!)
  • ¼ avocado
  • 1 bevroren banaan
  • 2 eetlepels rauwe cacao poeder
  • 2 eetlepels frambozen (of ander fruit naar keuze)
Bereidingswijze:

Het maken van dit recept is super gemakkelijk. Pak een blender en zorg ervoor dat je alle ingrediënten klaar hebt staan. Doe alles in de blender en mix het tot een egaal mengsel. Verdeel het over één of twee bakjes en garneer met de frambozen of het andere fruit dat je gekozen hebt.

We weten wel zeker dat dit toetje ook bij de kids in de smaak zal vallen. Zo hoef je niet meerdere toetjes te maken.

Tip: garneer eventueel met wat cacao nibs of ongezouten noten. Geniet ervan!

Related Post