BigTransformation – Priscilla Bos

januari 23, 2018

Priscilla Bos is 28 jaar en woont in Zaandam. Naast haar fulltime baan als apothekersassistente is zij graag te vinden bij BigGym Zaandam en Wormerveer.

Back in the days

Sinds twee jaar is Priscilla actief met fitness, maar vroeger dacht zij daar heel anders over. “Ik vond het onzinnig en begreep niet waarom mensen het zo fijn vonden om te trainen. Ik had nooit gedacht dat ik zo sportief zou worden, ik was namelijk alles behalve dat.” Priscilla ging weleens naar een sportschool voor een groepsles of 30 minuten cardio, maar dat deed zij altijd met tegenzin. “En aan de gewichten hangen? Echt niet! Ik dacht altijd dat afvallen gebeurde door uren cardio te doen, maar inmiddels weet ik wel beter.”

Priscilla ging bijna ieder weekend stappen, soms twee keer per week. “Er zijn zelfs periodes geweest dat ik drie keer per week ging stappen. En wanneer ik dat niet deed, dan goot ik er alsnog vodka in. Ik heb genoten van die leefstijl, het was een leuke tijd. Maar ik vond dit niet iets voor altijd en ik wilde gezonder gaan leven.” Ook qua voeding wilde Priscilla zich gaan verbeteren, want zij bestelde vrij vaak pizza. “Ik weet nog dat ik de weegschaal 61kg zag aantikken. Dit heeft mij aan het denken gezet, omdat ik altijd ongeveer 56kg woog.” Toen Priscilla dankzij een vriendin in aanraking kwam met Personal Body Plan, veranderde dit allemaal.

The journey is the reward

“Op 2 november 2015 begon ik met dit avontuur en ik ging er voor 100 procent voor. Ik begon met het verlagen van mijn vetpercentage en dat ging verbazingwekkend snel! Iedere vier weken maakte ik foto’s en liet ik mezelf opmeten. Toen ik droog genoeg was, begon ik met bulken omdat ik meer spiermassa wilde. Nu probeer ik balans te vinden.”

Tegenwoordig is Priscilla 4 dagen per week bij BigGym te vinden en als het kan gaat ze ’s ochtends voordat ze naar haar werk moet, ook trainen. “Heerlijk, vind ik dat. Dan heb je bijna de hele gym voor jezelf en je bent zoveel sneller klaar!” Ze noemt haar vriendin Marijn als inspiratiebron, omdat zij haar heeft geholpen een start te maken aan haar fitness journey. Toch probeert ze zich vooral niet te vergelijken met een ander. “Ieder lichaam is namelijk anders en daarnaast is wat je op social media ziet allemaal maar geposeerd.”

Hoewel Priscilla voorheen door haar trainingsschema echt vier keer per week bij BigGym te vinden was, is dat nu ook wel eens drie keer. “Voorheen moest ik die vier keer halen van mezelf (en omdat het zo op mijn schema stond), maar nu ben ik daar wel soepeler in.” Het liefst traint Priscilla op maandag (benen) en dinsdag (bovenlichaam). Woensdag is haar rustdag en op donderdag (benen) en vrijdag (bovenlichaam) staat zij weer in de gym. “Ik train in het weekend dan vaak nog een dag extra. Dan zijn mijn benen en billen aan de beurt. Ik houd persoonlijk wel van splitschema’s, zodat ik de volgende dag weer kan trainen en dan een andere spiergroep kan pakken.”

Excited for the future

Tussen de ‘before’ en ‘after’ foto’s, zit ongeveer twee jaar tijd. Hoewel Priscilla tevreden is met hoe zij er nu uitziet, kan het altijd beter. “Ik voel mij in elk geval niet meer onzeker of ongelukkig met mijn lichaam. Dat is het belangrijkste.” Priscilla’s doel was voornamelijk om weer goed in haar vel te zitten en dat is haar gelukt! Nu wil zij zichtbare lijnen in haar benen. “Meer zichtbare quads en lijnen is waar ik nu aan werk.”

Als Priscilla iets wil, gaat zij er vol voor. “Doorzettingsvermogen en een ruggengraat zijn daarbij het belangrijkste. Als ik iets wil, ben ik bereid om dingen te laten en nee te zeggen. Dat is soms ook nodig om iets te kunnen bereiken. Een voorbeeld hiervan is minderen met alcohol, maar soms mag ik wel een vodka spa van mezelf.”

“Work for the body you want, while you love the body you have”

“Voeding is erg belangrijk in het proces naar mijn ideale lichaam. Je kan van maandag tot en met vrijdag gezond eten en netjes binnen je macro’s blijven, maar wanneer je in het weekend slecht eet en veel (alcohol) drinkt, zal je alsnog niet afvallen.” Op de vraag of Priscilla tips heeft voor andere BigGym leden, antwoordt zij: “Be patient! En focus je niet alleen op je einddoel, maar geniet van de reis er naartoe. Stel kleinere doelen die je sneller kunt behalen en vergelijk jezelf vooral niet met een ander, maar alleen met je eigen lichaam. Voedingsschema van een ander, hoeven voor jou niet per se te werken. En ga het krachthonk in, want daar gebeurt het allemaal. Vind je het eng, onthoud dan dat iedereen begonnen is waar jij nu begint, dat niemand je zal bijten en dat ook herstellen belangrijk is.”

Wil je Priscilla blijven volgen in haar fitness journey, dan kan dat via Instagram.

Related Post